SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI DARI KAMI SEKELUARGA

Thursday, April 2, 2009

berhati-hati walau di mana kita berada.

Baru-baru ini saya menerima panggilan daripada pengerusi dpmi yang mengatakan seorang akhawat telah kehilangan dompet. sepanjang saya sebagai mandub PMRAM di Iskandariah ini, seingat saya ini adalah kes yang ke 5, dan yang menyedihkan lagi bagi bulan mac sahaja terdapat 2 kes di tempat yang sama (mansyiah) dan salah satu darinya kehilangan beg berisi barang berharga seperti talifon bimbit dan lain-lain.. 3 kes lagi kehilangan pasport, 2 kes di mansyiah dan 1 lagi kes ketika perjalanan dari Kaherah ke Iskandariah. Ini dalam pengetahuan saya dan pasti ada kes-kes lain yang berlaku dan tidak diberitahu mungkin kerana tidak memerlukan kepada laporan polis.

Memang siapa pun tidak mahu perkara seperti ini berlaku, dan kita tidak dapat menyangka bila ia akan berlaku. oleh itu saya berharap kepada semua sahabat-sahabat terutamanya akhawat supaya kita dapat lebih berhati-hati walau di mana kita berada. malang tak berbau, kepada sesiapa pun ia boleh berlaku. Jangan kerana terlalu ghairah untuk mendapatkan barang yang bakal dimiliki sehingga terlupa untuk menjaga barang yang telah dimiliki.

0 comments: