SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI DARI KAMI SEKELUARGA

Wednesday, September 9, 2009

peragut oh!!! peragut

buat pembaca..terutama pelajar akhawat Iskandariah

pada tahun ini dua kes ragut telah berlaku di tempat yang sama di perhentian keretapi assafirah(platform untuk ke sidi bish), kejadian pertama berlaku selepas imtihan fasa ke dua selesai dan kejadian ke dua berlaku pada awal ramadhan baru-baru ini dan kedua-dua kes berlaku pada akhawat Iskandariah.

peragut menggunakan cara yang sama pada kedua-dua kejadian, saya kurang pasti pada kejadian pertama kerana hanya diberitahu ol
eh kenalan mangsa, yang pasti kejadian kedua, tali beg tangan mangsa telah di potong ( melihat pada tali beg yang ada pada mangsa)

peragut akan menunggu masa yang sesuai untuk merampas beg pada mangsa dengan memastikan keretapi sudah berjalan, peragut dengan cepat merampas beg tangan mangsa dan terus mengejar keretapi tersebut yang hampir meninggalkan platform.

saya berharap pada pembaca terutama bagi akhawat Iskandariah supaya berhati-hati dengan beg tangan anda walau di mana anda berada. malang tidak berbau, sampaikan pada sahabat-sahabat yang lain supaya berhati-hati ketika membawa beg tangan terutama apabila berada
di MAHATTAH ASSAFIRAH....


0 comments: